Dodatek ke školnímu řádu od 14. 10. 2020
Dodatek ke školnímu řádu od 14. 10. 2020
2.2. Distanční výuka
Pokud Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy stanoví právním předpisem či mimořádným opatřením pravidla, která budou odlišná od pravidel tohoto školního řádu, pak ustanovení školního řádu, které jsou s nimi v rozporu, se nepoužijí.
Povinnosti žáků
- žáci jsou povinni se řádně vzdělávat jak prezenční, tak distanční formou výuky
- zákonný zástupce žáka je povinen doložit důvody nepřítomnosti žáka ve vyučování nejpozději do 3 kalendářních dnů od počátku nepřítomnosti žáka jak při prezenční výuce, tak při distančním vzdělávání
Zákonní zástupci jsou povinni dokládat důvody nepřítomnosti dítěte a žáka ve vyučování, a to i v jeho distanční formě.
- žák je povinen být v případě mimořádných opatření vybaven ochrannými prostředky dýchacích cest a používat je předepsaným způsobem
- žák se v průběhu online výuky zdrží chatování, fotografování a nahrávání videí či zvukových záznamů
Režim
Režim vyučovacích hodin a přestávek
- rozvrh při prezenční výuce se nevztahuje na distanční vzdělávání
- jsou respektována specifika tohoto způsobu vzdělávání, jako jsou odlišné technické vybavení a možnosti žáků, náročnost dlouhodobé práce s počítačem, dlouhodobé sledování monitoru, nevhodné držení těla atd.
- délku výuky a přestávek při distančním vzdělávání stanovuje pedagog podle charakteru činnosti s přihlédnutím k základním fyziologickým potřebám žáků, jejich schopnostem a reakcím
Distanční vzdělávání škola přizpůsobí podmínkám žáků a zajistí
- on-line výukou, kombinací synchronní on-line výuky (pedagogický pracovník pracuje v určené době se skupinou žáků prostřednictvím komunikační platformy) a asynchronní výuky (žáci pracují individuálně, tempo a čas si volí sami); časové rozvržení takovéto výuky odpovídá zhruba časovému rozvržení prezenční výuky a bude stanoveno vždy pro konkrétní případy, např. odlišně při distanční výuce celé třídy nebo kombinací distanční výuky pro jednu část třídy a prezenční výuky pro individuální konzultace žáků a pedagogických pracovníků (telefonicky, TEAMS, WhatsApp, Messenger, Skype)
- komunikací pedagogických pracovníků se zákonnými zástupci žáků zveřejněním zadávaných úkolů na webu školy – www.zsvikyrovice.cz
- informováním žáka o jeho výsledcích, poskytováním zpětné vazby, uplatňováním zejména formativního hodnocení a vedení žáka k sebehodnocení
- pravidelnou a průběžnou komunikací s žákem způsobem odpovídajícím jeho možnostem, technickému vybavení a rodinným podmínkám
- Při distančním vzdělávání nelze realizovat vzdělávání v rozsahu plánovaném pro prezenční výuku, škola se zaměří především na stěžejní výstupy v českém jazyce, matematice, cizím jazyce, prvouce, přírodovědě a vlastivědě. Priority ve vzdělávání budou operativně určovány podle délky distanční výuky, zda půjde o krátkodobé či dlouhodobé zákazy přítomnosti žáků ve školách.
- Veškeré změny ve vzdělávacím obsahu a tematických plánech, přesuny učiva, vypuštění učiva škola eviduje a využije pro případné úpravy vzdělávání v dalším období a úpravy svého školního vzdělávacího programu.
Hodnocení výsledků vzdělávání
- Při distančním vzdělávání zajišťovaném jakoukoli formou žák vždy dostane zpětnou vazbu o výsledcích svého vzdělávání a plnění zadaných úkolů, je uplatňováno především formativní hodnocení jak klasifikačním stupněm, tak slovním hodnocením. Po uzavření určitých celků učiva je provedeno sumativní hodnocení výsledků žáka při osvojování učiva tohoto celku.
- Výsledky vzdělávání prezenční formou jsou dokládány i písemnými pracemi žáka (testy, prověrky), při distanční výuce jsou výsledky jeho práce ukládány ve formě osobního portfolia v listinné nebo digitální podobě.
- Zákonní zástupci jsou při distančním vzdělávání informováni průběžně prostřednictvím emailové komunikace, případně telefonicky, TEAMS, WhatsApp, Messenger, SKYPE.
Datum poslední aktualizace: 14. 2. 2021 11:00